Kofein a jeho užívání ve sportu

Představuje kofein a sport dobrou kombinaci? Platí, že oddaluje únavu, dodává energii a zvyšuje intenzitu tréninku? Výzkumy ukazují, že kofein obsažený v kávě, čaji nebo čokoládě je nejrozšířenější stimulant na světě a využíván je zejména ve výkonnostním sportu. Přečtěte si, jaké jsou prokazatelné účinky kofeinu a jak moc ovlivňuje zdraví člověka.

 

Jak kofein působí na lidský organismus

Je prokázáno, že kofein se dobře vstřebává v žaludku a tenkém střevě. Je znám svými povzbuzujícími účinky na mozkovou činnost, dále zvyšuje krevní tlak a produkci žaludečních kyselin. Už méně se ví, že kofein také zlepšuje využití tukových zásob v těle člověka, podporuje spalování tuků a dokáže potlačit pocit hladu. Pokud sportujete a vyznáváte zdravý životní styl, nemusíte se svých oblíbených šálků kávy nebo energetických nápojů s obsahem kofeinu vzdávat. Ve vhodných dávkách kofein zdraví prospívá.

 

Účinky kofeinu v kulturistice

Kofein má své místo mezi doplňky stravy pro kulturisty, atlety i další sportovce. Suplementy, v nichž je tato látka obsažena, přispívají k regeneraci těla a spalování tuků, a pozitivně působí na energii a koncentraci. Kofein účinně tlumí vyčerpání během náročného tréninku i po něm. Umožní vám tedy cvičit s vyšším nasazením a po delší dobu. Avšak i přes všechny uvedené benefity je potřeba užívat kofeinové přípravky s rozumem.

 

Aby vám kofein pomáhal…

Je vaším vyvoleným sportovním odvětvím kulturistika a chcete z kofeinu vytěžit maximální pozitivní účinky? Odborníci doporučují konzumovat přiměřenou dávku kofeinu (doporučená jednorázová dávka je 200 až 600 miligramů) asi hodinu před tréninkem. Pokud jste kofein jako suplement dosud neužívali, začněte s nižšími dávkami, které je možné postupně navyšovat. V případě vedlejších účinků, jako je nervozita, třes nebo bušení srdce, dávky snižte.

Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.