Ve fitness centrech cvičí i děti

Chcete, aby vaši potomci začali sportovat už od útlého věku? Nevíte však, zda je pro ně vhodné například posilování? Pokud je cvičení pro děti správně vedeno, je rozhodně prospěšné a pomáhá jejich zdravému vývoji. Má-li váš syn nebo dcera zájem o fitness, je samozřejmě lepší, když budou cvičit pod odborným dohledem.

 

V kolika letech je možné s fitness začít

Přemýšlíte, kdy svého potomka vzít poprvé do posilovny? Odborníci v oblasti fitness se shodují, že děti mohou začít cvičit už ve starším školním věku (12 až 14 let). Je však potřeba mít na paměti, že dítě nemůže být přetěžováno nebo jednostranně zatěžováno. Důležité je stanovit optimální zátěž, která by neublížila, ale naopak dětskému organismu prospěla. Velmi vhodné jsou v tomto věku cviky zpevňující svalový korzet, ale prováděné takovou technikou, která nezatěžuje nebo neohrožuje páteř.

 

Jaký význam má pro školáky cvičení ve fitness

Pokud dítě pod dohledem profesionálního trenéra provádí cvičení na zpevnění svalového korzetu, dojde k odstranění případně svalové nerovnováhy a ke kompenzaci jednostranného sportovního nebo jiného zatěžování. Starší děti mohou trénovat i s malou zátěží, ale důležitou roli zde hraje protažení svalů a dostatečný odpočinek mezi jednotlivými sériemi. Cvičení ve fitness je ideální kombinovat s ostatními sportovními disciplínami, které rozvíjejí rychlost, obratnost a vytrvalost.

 

Sportovní výživa pro děti

Také u dětí je potřeba dbát na to, aby byl aktivní pohyb v souladu s vyváženou a zdravou stravou. Dnes jsou i pro dětské uživatele k dostání ověřené doplňky stravy, které obohatí jejich jídelníček o potřebné minerály, vitamíny a další účinné látky. Suplementy pro děti existují ve formě cucavých pastilek, tablet či sirupů. Výběr správného výživového doplňku je vhodné konzultovat s odborníky.

Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.