Běh jako zdroj zdraví

Svého času byl rekreační běh odstaven na vedlejší kolej díky rozvoji cyklistiky, ale nyní se opět vrací na výsluní našeho zájmu. Kdo chce začít běhat opravdu pro zdraví, měl by dodržovat určité zásady a zbytečně nechybovat. Jak na to, aby vás běh bavil a sloužil svému účelu? Přečtěte si následují článek.

 

Třeba vám bude „sedět“ jogging

Pokud vás neláká klasický ranní běh nebo není vaším cílem zúčastnit se populárního pražského maratónu, zkuste zajímavou běžeckou disciplínu nazývanou jogging neboli pomalý kondiční běh. Zjednodušeně řečeno, můžete běžet, aniž by vás musely zajímat uběhnuté kilometry nebo vaše tempo. Úkolem joggingu je rozproudit krevní oběh, zvýšit dechovou i tepovou frekvenci a také aktivovat potřebné svalové skupiny. Jedná se tedy o vynikající prostředek ke zlepšení celkové fyzické kondice a vytrvalosti.

 

Zvolit běh na pásu nebo v přírodě?

Možná právě váháte, zda ke zvýšení kondičky stačí běhat na trenažéru ve fitness posilovně, nebo je lepší věnovat se běhu v přírodě, byť na asfaltu. Hlavní rozdíl je v technice běžeckého kroku. Zkušení trenéři zdůrazňují, že pohyb na běžeckém pásu deformuje přirozenou běžeckou techniku. Všem běžcům doporučují, pokud mají možnost vydat se do přírody, běhat raději v terénu. Posilovnu s trenažérem je vhodné využívat v zimním období, kdy klimatické podmínky neumožňují běhat venku.

 

Suplementy – součást běžeckého tréninku

Ve výživě každého sportovce mají své místo i osvědčené doplňky stravy, a platí to i v případě vytrvalostního běhu. Na trhu je nyní dostupných mnoho suplementů a jejich správný výběr můžete konzultovat s trenéry nebo profesionálními poradci. Výživa pro běžce existuje ve formě tablet či tobolek, ale pokud je neradi polykáte, můžete dát přednost suplementům ve formě prášku, který se rozpustí ve vodě nebo přidává do jídla.

Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.