JAKÉ SUPLEMENTY UŽÍVAT V PŘÍPADĚ SPORTOVNÍCH ZRANĚNÍ?

Jaké suplementy užívat v případě sportovních zranění?

Ať už sportujete pro vybudování svalové hmoty, nebo se snažíte jen mírně vylepšit svou fyzičku, zranění budou bohužel součástí vašeho sportovního života. Určité jídlo a doplňky stravy nám mohou pomoci nejen předejít zranění, ale také zvýšit čas hojení. Podívejte se na níže uvedené stravovací pokyny, abyste se mohli co nejrychleji vrátit do hry.

1. Bílkoviny

Bílkoviny jsou základním stavebním kamenem nejen svalů. Po utrpění sportovního zranění, je obvykle zraněná část imobilní. To vede ke snížení síly ve svalu a ke snižování svalové hmoty. A tím, že zvýšíte svůj příjem bílkovin, můžete minimalizovat tuto ztrátu. Navíc strava bohatá na bílkoviny působí protizánětlivě. V období, kdy už se po zranění můžete vrátit ke cvičení, budete moci získat svou svalovou hmotu rychleji – právě díky bílkovinám.

2. Vláknina

Při zranění jsme často imobilní, což vede ke zvyšování tělesného tuku. Abyste toto riziko co nejvíce snížili, zaměřte se na dostatečný příjem vlákniny ve vaší stravě. Pokud k vláknině navíc připojíte dostatek bílkovin, budete se cítit déle sytí a nebudete mít hlad. Vláknina se nachází v ovoci, zelenině, luštěninách, celozrnných výrobcích a jako doplněk stravy. Navíc jsou tyto potraviny bohaté také na vitamín C, hořčík a zinek, které mohou pomoci vaší celkové rekonvalescenci.

3. Vitamín C

Vitamín C, který se nachází v ovoci a zelenině, pomáhá udržet integritu vašich kostí, svalů, kůže a šlach. Navíc je vitamín C antioxidant, který má protizánětlivé účinky. Bohužel ale není jasné, jestli vitamín C ve formě doplňku stravy dokáže poskytnout stejné přínosy, jako ten z ovoce a zeleniny.

4. Omega 3 mastné kyseliny

První fází každého zranění je většinou tvorba zánětu. Pro správné hojení je důležité, aby zánět netrval příliš dlouho nebo aby se netvořil příliš. Jedním ze způsobů, jak zajistit, aby zánět byl dostatečně kontrolován, je příjem omega 3 mastných kyselin. Ty se nacházejí v rybách, vlašských ořeších, chia a lněných semínkách.

5. Zinek

Zinek je složkou mnoha enzymů a proteinů. Některé z těchto enzymů jsou důležité pro hojení ran, opravu a růst tkání. Nedostatek zinku může zpomalit vaše hojení. Zinek je obsažen v rybách a mořských plodech, v semínkách a oříšcích a také v celozrnných výrobcích.

Rychlé zotavení po zranění

Pokud jde o co nejrychlejší zotavení po zranění, existuje nesčetné množství faktorů, s pomocí kterých můžete tento proces urychlit. Ne všechny můžete mít pod kontrolou, ale strava a doplňky stravy jsou něco, co kontrolovat dokážete. (Navíc ne všechny faktory můžete ovlivnit.) Avšak pravidelná konzumace správných potravin a doplňků stravy se mohou stát vaším účinným pomocníkem.

Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.